Gadżet gadżetowi nierówny

Podczas konferencji biznesowych wiele firm stara się zwrócić na siebie uwagę gadżetami reklamowymi, by zapisać się w pamięci potencjalnego klienta. Jednak część przedmiotów zostaje przyjęta z dużą wdzięcznością, natomiast inne spotykają się z chłodną reakcją ludzi. Jakie warunki muszą spełniać produkty, by klienci chętnie przyjęli je od swoich przyszłych usługodawców?

Po pierwsze – użyteczność

Jak wykazują badania wykonane przez Conquest Consulting z roku 2012 dotyczące trendów na rynku reklamy, klienci najbardziej cieszą się z funkcjonalnych przedmiotów. Wśród najbardziej popularnych prym wiedzie pendrive reklamowy, tuż za nim znajdują się kubki z logo. Wniosek jest prosty – im większa korzyść, tym bardziej gadżet zostanie doceniony. Reklamowe pamięci USB należą do najbardziej pożądanych przedmiotów i trudno się temu dziwić – zawsze potrzeba pojemnego nośnika danych. Ponad 35% ankietowanych odpowiedziało, że dzięki podobnemu prezentowi zdecydowało się na usługi firmy przynajmniej raz.

Bardzo popularnym podarkiem okazuje się także zwykły długopis – taki przedmiot nigdy nie przestanie się przydawać. Natomiast do gadżetów, które wręcz odstraszają klientów, należą smycze i breloki. Być może obecność takich przedmiotów na każdej konferencji lub targach sprawiła, że każdy obecnie nimi dysponuje.

Po drugie – technologia

Wspomniane smycze przejadły się już każdemu. Obecnie warto inwestować w gadżety, które kojarzą się z postępem i komputeryzacją. Wspomniany pendrive z nadrukiem albo logo także znajduje się na szczycie statystyk. Zaraz za nim, klienci chętnie otrzymują akcesoria do laptopów lub smartfonów – przykładem może być mobilny bank energii przydatny w podróży, albo długopis z rysikiem do smartfonów.

Po trzecie – zapamiętanie

Klient, otrzymawszy już prezent (przykładowo, wymieniony już i popularny USB z nadrukiem), mając często używany przedmiot, może spoglądać na logo firmy właściwie cały czas. Umożliwi to zapamiętanie nazwy i okoliczności, w jakich otrzymał podarek, co może skutkować późniejszym kontaktem. 86% osób wg wyników badania Conquest Consulting, potrafiło wymienić nazwy firm od których otrzymały podarunki, natomiast 35,2% skorzystało z usług firmy przynajmniej raz. Korzystnie wpływa również ilość gadżetów, nie tylko ich jakość – im więcej przedmiotów dostajemy, tym łatwiej zapamiętać daną firmę.

Czego nie robić

Wybranie ilości nie skutkuje jednak tym samym, co wybranie jakości. Innym błędem bywa także i niezorientowanie na klienta. Smycze i breloki okażą się korzystnym gadżetem dla właściciela firmy ślusarskiej. Przedstawiciel konsorcjum finansowego nie zdecyduje się w żadnym wypadku na kolorowy t-shirt, ale na pendrive z grawerem w kształcie logo firmy zawierający prezentację oferty już tak.

Taki gadżet obecnie stał się już relatywnie tani, toteż zamówienie większej ich ilości nie kosztuje dużo – można zamówić sporą ilość za niewielkie pieniądze. Memorabbit to jedna z firm specjalizujących się w dystrybucji pendrive’ów reklamowych , przedstawiciel jednego z największych producentów pamięci przenośnych, gdzie istnieje możliwość zamówienia nawet nośników w niezwykłej formie (np. pendrive w postaci karty kredytowej).

Widać więc, jak ważny staje się dziś wybór odpowiedniego gadżetu, by jednocześnie dać się zapamiętać klientowi, oraz zasłużyć na jego uznanie. Warto dostosowywać się do trendów, ponieważ dzięki temu otrzymuje się pewność nie rozminięcia się z oczekiwaniami możliwych usługobiorców.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

thirteen + 11 =