W jaki sposób można zaprezentować logo na gadżecie reklamowym?

Niejednokrotnie podpowiadaliśmy na naszym blogu, które gadżety będą idealne nie tylko ze względu na swoją funkcjonalność i niebanalny design, ale również ze względu na swój potencjał marketingowy.

Pendrive’y, powerbanki i inne sprzęty elektroniczne to świetny patent na udaną reklamę – bez problemu można bowiem umieścić na nich logotyp marki/firmy lub informacje na temat oferowanych usług. Ogromnie ważne jest to, co umieścimy na danych produktach, ale nie bez znaczenia jest także fakt, w jaki sposób zaprezentujemy wybrany komunikat. Treść jest w tym przypadku tak samo istotna, jak forma – w końcu gadżet powinien być nie tylko praktyczny, wydajny i wytrzymały, ale też atrakcyjny wizualnie, by przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Poniżej wyjaśniamy więc, w jaki sposób można zaprezentować logo na reklamowych upominkach.

1. Nadruk

Pierwsza opcja, czyli nadruk, to wariant klasyczny i najbardziej powszechny. Nic zresztą dziwnego, ponieważ oferuje on mnóstwo możliwości, zachęcając do kreatywnych i wymykających się schematom rozwiązań. Nadruk musi być wyraźny, czcionka – czytelna i estetyczna. Dobór środków zależy tutaj od charakteru naszej oferty, podobnie jak zastosowane kolory, a nawet materiał, na który się zdecydujemy. Niezależnie od tego, jakie połączenie wybierzemy, nadruk powinien być dodatkowo utwardzony – ma to znaczący wpływ na żywotność napisu oraz jego odporność na ścieranie i zadrapania. Pamiętajmy też o tym, że sam tekst może być wypukły, namacalny, a to za sprawą zatopienia liter w przezroczystej warstwie tworzywa. Jak więc widać, nadruk – pomimo swojej popularności – to patent, który lubi pomysły błyskotliwe i nietypowe, o czym zdecydowanie nie można zapominać.

2. Grawer

Grawer to rozwiązanie niezwykle eleganckie, wręcz dystyngowane. Wyróżnia się wyjątkową starannością wykonania z zadbaniem o każdy, nawet najmniejszy detal. To jednak nie jedyne jego zalety – ogromne znaczenie ma bowiem fakt, że grawer to jedna z tych opcji, które są najbardziej odporne na zadrapania i uszkodzenia. Grawerowane gadżety reklamowe kojarzą się z prestiżem i ponadprzeciętną klasą, choć jednocześnie dalekie są od nieznośnego przepychu. To propozycja schludna oraz pełna delikatności – podobnie, jak tworzywo, na którym zazwyczaj występuje. Wykonane tą właśnie techniką napisy najczęściej pojawiają się na produktach aluminiowych, skórzanych lub drewnianych, dopełniając tym samym ich intrygujący design. Pamiętajmy jednak o tym, że opcja ta najlepiej sprawdza się w przypadku dużych logotypów.

3. Tłoczenie

I jeszcze jeden wariant, na który również warto zwrócić uwagę, czyli tłoczenie. Na czym polega wspomniana metoda? Ujmując rzecz w skrócie: na znakowaniu produktu poprzez wyciskanie matrycy w kształcie logotypu. Uzyskany w ten sposób logotyp widoczny jest dzięki światłu, padającemu na otrzymane wgłębienie i ma on tę samą barwę, co zastosowane tworzywo. Podobnie, jak grawer, gadżet reklamowy z tłoczeniem wyróżnia się elegancją i zdecydowanie kojarzy się z prestiżem – jest to więc idealna opcja na spotkania, konferencje i bankiety biznesowe. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że napisy grawerowane są zwykle na skórzanych materiałach, które kojarzą się z doskonałym poczuciem estetyki i wyszukanym gustem.

To jednak nie wszystko – możliwości jest znacznie więcej, dlatego w najbliższym czasie na pewno wrócimy do tego tematu, omawiając kolejne pomysły na ciekawe USB z nadrukiem.

[Głosów:1    Średnia:5/5]