Na co zwrócić uwagę wybierając gadżety reklamowe na konferencję?

gadżet pod lupą

Podczas organizowania różnego rodzaju konferencji wydaje się, że wybór gadżetów reklamowych to już mały pikuś. Jednak jest to przekonanie całkowicie błędne. Wręczanie gościom tanich i brzydkich długopisów czy kiepskiej jakości pendrive’ów reklamowych jest w złym guście. Na szczęście coraz częściej przedsiębiorcy i właściciele firm szukają nowych rozwiązań w tym aspekcie i chcą swoich klientów pozytywnie zaskoczyć.

Dopasowanie gadżetów reklamowych do grupy docelowej

Niektórym osobom wydaje się, że wyodrębnienie grupy docelowej w tym przypadku jest kompletnie niepotrzebne. Jest to jednak błąd i to bardzo poważny. Tymczasem gadżety reklamowe należy dobierać odpowiednio do tego w jakim wieku są potencjalni odbiorcy, jakiej są płci czy jakie są ich zainteresowania. W przypadku młodszych osób dużą popularnością cieszą się zwykle ciekawe pendrive z logo czy smycze z nietypowym nadrukiem. Jednak zazwyczaj nieco starsi odbiorcy preferują innego rodzaju przedmioty. Pendrive reklamowe to w końcu propozycja przede wszystkim dla użytkowników komputerów. Osoby w średnim wieku woleliby dostać designerski notes czy ekologiczną reklamówkę z firmowym nadrukiem.

Nie bez znaczenia jest też branża, w której działa firma biorąca udział w konferencji. Oczywiste jest, że sprzedawcy gier komputerowych swoim klientom powinni oferować gadżety elektroniczne np. pendrive z logo czy powerbanki reklamowe. Z kolei gości konferencji na temat zdrowego żywienia nie wypada przywitać tym samym. W ich przypadku lepiej sprawdzą się gadżety reklamowe typu ekologicznych toreb na zakupy czy pudełek na drugie śniadanie z firmowym logo. Warto o tym pomyśleć podczas organizowania konferencji.

Tylko produkty wysokiej jakości

Czasy się zmieniły i już nikt nie cieszy się kiedy dostanie kiepskiej jakości plastikowy długopis, który przestaje pisać po kilku użyciach. Wręcz przeciwnie, taki upominek coraz częściej budzi zdenerwowanie i rozdrażnienie ze strony potencjalnych klientów. Nawet niewielkiej wielkości gadżety konferencyjne powinny być wykonane w sposób estetyczny. Muszą oczywiście także działać. Można postawić nawet ma zwykły długopis pendrive czy klasyczny długopis, pod warunkiem, że jest one dobrej jakości i spełnia swoją funkcje.

Warto też zwracać uwagę na to jak się wręcza klientom czy gościom konferencji gadżety. Na pewno nie można tego robić na siłę. Jeśli ktoś jest niezainteresowany, to należy zostawić go w spokoju. Nadgorliwość nigdy nie jest dobrym pomysłem.

Jakie są potrzeby klientów?

Tak naprawdę najlepsze reklamy i produkty to odpowiedź na aktualne potrzeby klientów. Podczas wyjazdu na konferencję tematyczną warto wiedzieć, czego ona dotyczy oraz jakie będą oczekiwania odwiedzających wydarzenie klientów. W przypadku prelegentów zawsze sprawdza się rozdawanie odbiorcom notesów z logo oraz firmowych długopisów. W końcu ciekawsze myśli dobrze byłoby spisać, a nie zawsze wszyscy myślą o tym wcześniej i nie mają przy sobie akurat niczego do pisania. To  doskonały sposób na szybką i skuteczną reklamę w naprawdę niewielkiej cenie.