Reklama dźwignią handlu, czyli dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe

inwestowanie w gadżety reklamowe

Duże i prężnie rozwijające się firmy dobrze wiedzą, że jednym z kluczy do sukcesu jest przywiązanie Klienta do marki i sprawienie, że będzie ona budzić w nim pozytywne, ciepłe skojarzenia. Upominki, nawet skromne, to sposób na zbudowanie z klientami długotrwałych więzi.

Forma gadżetu odpowiedzią na jego funkcje

Właściciele firm, którzy postanowią zainwestować w gadżety reklamowe, przed podjęciem decyzji, na jaką formę postawią, powinni zastanowić się, jaki efekt chcą osiągnąć, tj. czy gadżety mają zwiększyć sprzedaż firmy, czy też przyczynić się zbudowania świadomości marki wśród potencjalnych lub stałych klientów. Warto zauważyć, że reklamowe upominki niedostosowane do preferencji grupy docelowej mają większe szanse trafić szybko do śmietnika, niż realnie przełożyć się na korzyści dla marki.

Warto postawić na jakość

Nieprzemyślane gadżety, w formie mało atrakcyjnych breloczków, czy też długopisów z ledwo widocznym tuszem, mogą okazać się mało intratną inwestycją. Przed zleceniem większej partii reklamowych upominków, warto odpowiedzieć sobie na pytanie – czy i my, jako potencjalni Klienci, ucieszylibyśmy się z takiego upominku i czy byśmy z niego korzystali. Naturalnie znacznie lepszy efekt przyniesie obdarowanie klienta praktycznym pendrivem reklamowym niż brzydką zawieszką do kluczy.

Czy to rzeczywiście taki duży wydatek?

To nieprawda, że na dobrej jakości gadżety reklamowe trzeba wydać majątek. Firmy oferujące produkcję reklamowych gadżetów, proponują zazwyczaj stawki uzależnione od liczby zamówienia. Gdy zdecydujemy się na dużą partię na potrzeby reklamowe, otrzymamy preferencyjną stawkę za sztukę.

Taki rodzaj promocji, może przynieść bardzo zadowalające rezultaty. Żywotność reklamy na facebooku trwa maksymalnie kilka dni, ulotki najwyżej kilkanaście minut, a np. pendrive z nadukiem, powiedzmy w formie logo, będzie poprzypominać właścicielowi o marce za każdym razem, kiedy z niego skorzysta.

Opowieść o produkcie

Wykorzystując powierzchnię reklamową na praktycznych gadżetach, można zaprezentować produkt i opowiedzieć o nim, mając pewność, że komunikat, prędzej czy później, trafi do odbiorcy. Ponadto formę gadżetu można powiązać z branżą reprezentowaną przez daną firmę. Firmy zajmujące się produkcją żywności, często obdarowują klientów puszkami do przechowywania artykułów spożywczych, a brandy technologiczne inwestują w reklamowe pamięci USB. Niemniej jednak, tanie pendrivy są tak popularne, praktyczne i jednocześnie uniwersalne, że świetnie radzą sobie z promocją wszelkiego rodzaju usług i produktów.

Liczy się kreatywność

Choć inwestycja w reklamowe upominki, zazwyczaj okazuje się bardzo korzystna, warto zrezygnować ze sztampowych rozwiązań, a postawić na kreatywność. Konkurencja nie śpi, trzeba więc zadbać o to, by wyróżnić się z gąszczu ofert, którymi każdego dnia zalewani są klienci. Ciekawie zaprojektowany gadżet z pewnością bardziej przykuje ich uwagę niż oklepany ołówek z grawerem z reklamowym pustym sloganem.