Wizytówka w formie pendriva – dobry pomysł?

Każdy prezes i inni kluczowi pracownicy powinni posiadać wizytówki, które pomogą im utkwić w pamięci potencjalnych klientów. Jak zaprojektować wizytówkę, która skutecznie się wyróżni?

Jeszcze nie tak dawno temu wizytówkami wymieniali się przede wszystkim biznesmeni najwyższego szczebla i politycy. Dzisiaj wizytówka jest podstawowym elementem wymiany kontaktów wszystkich osób aktywnych zawodowo, który jednocześnie może wykreować pozytywny wizerunek marki w oczach kontrahentów. Wielu osobom rozmówca nieposiadający wizytówki, jawi się jako ktoś mało profesjonalny.

Rola wizytówek

Wizytówka to podstawowe źródło informacji o osobie i firmie, którą reprezentuje. Standardowa treść, jaka powinna się na niej znaleźć to oczywiście imię i nazwisko, telefon kontaktowy, adres firmy i informacja o tym, czym dana osoba i firma się zajmują. W przypadku, gdy zostanie ona dobrze zaprojektowana, istnieje większe prawdopodobieństwo, że obdarowana nią osoba podtrzyma w przyszłości kontakt.

Pendrive karta w formie wizytówki – sposób, by się wyróżnić

Ładnie zaprojektowana i efektowna wizytówka przykuwa uwagę i pozwala się wyróżnić. Dodatkowo jeśli będzie pełnić funkcję pamięci USB, zminimalizuje ryzyko, że jej posiadacz po prostu się jej pozbędzie. Wręcz przeciwnie – przypomni sobie o rozmówcy za każdym razem, gdy zechce skorzystać z tego pendrive’a.

Wizytówka pendrive – tylko dla wybranych

Choć wizytówka-pendrive jest pomysłowa i efektowna, nie jest dobrym pomysłem obdarowywanie nią pierwszego lepszego biznesowego rozmówcy. Nie będzie wielkim odkryciem stwierdzenie, że koszt wyprodukowania pendrivowej wizytówki będzie wyższy niż standardowej wizytówki papierowej. Jeżeli nie mamy pewności, że rozmówca jest rzeczywiście zainteresowany kontaktem a znajomość może przełożyć się na współpracę, lepiej podarować klasyczną wizytówkę papierową. Pendrive karta powinien być raczej wizytówką dla wybranych, a osoba, która go otrzyma powinna poczuć się wyróżniona.

Rodzaje pendrivów w formie kart i metoda znakowania

Najpopularniejsze pendrivy karty to modele wykonane z aluminium oraz plastiku. Te pierwsze są prestiżowymi projektami, które można wykorzystać jako osobistą wizytówkę na własne potrzeby np. z grawerem z logo lub ulubionym motto. Do produkcji na szerszą skalę, wykorzystuje się raczej cienkie plastikowe karty.

Reklamowe pamięci USB w formie karty można zamówić jako pendrive z nadrukiem. Ze względu na swoją dużą i płaską powierzchnię umożliwiają one nanoszenie kolorowych, szczegółowych grafik, a także zdjęć. Firmy, które chcą przekazać dużo informacji z powodzeniem mogą wykorzystać ten rodzaj nośnika.

Pendrive kara – doskonały reklamowy gadżet

Większe i mniejsze firmy bardzo często wykorzystują pendrivy w formie karty nie tylko jako efektowne wizytówki, ale również jako gadżety reklamowe ogólnie promujące firmę.

Warto zwrócić uwagę, że gadżety reklamowe okazują się bardzo trwałym nośnikiem komunikatów reklamowych. Ulotki szybko gniotą się i trafiają do kosza, kampanie na facebook’u trwają zazwyczaj zaledwie kilka dni, a praktyczny gadżet reklamowy przypomina o marce za każdym razem, kiedy potencjalny klient zechce z niego skorzystać.