Z gadżetami reklamowymi jak z biznesem – maksymalizuj zyski, minimalizuj koszty!

marze w branzy reklamowej

Gadżety reklamowe to jeden z najprostszych sposobów na skuteczną reklamę. Przykładowo pendrive z logo twojej firmy w rękach Klienta, to doskonały sposób na to, żeby Klient ten regularnie przypominał sobie o marce twojego przedsiębiorstwa w czasie codziennej pracy przy komputerze.

Podażą zrównaj popyt… i dodaj 10%

Jeśli wybrałeś już np. rodzaj pendrivu reklamowego, który będzie twoim gadżetem, kluczowe jest zamówienie odpowiedniej ich ilości. Pytanie tylko co to znaczy „odpowiednia ilość”? Cóż, to trochę tak, jak w każdym biznesie. Najlepiej po prostu trafić z ich ilością, tak podaż zrównoważyła popyt. Przezorny przedsiębiorca zamówi jednak np. 10% więcej gadżetów, niż przewidywany na nie popyt. Wtedy to nawet w przypadku większego, niż przewidywano zapotrzebowania, nie zabraknie towaru, albo też zostanie np. kilka pendrivów, które rozda się przy innej okazji. Jak jednak oszacować potrzebną ilość gadżetów reklamowych ? Najważniejszą kwestią jest ustalenie jak cel ma dana kampania reklamowo – gadżetowa. Oto kilka cennych rad:

    • Kiedy w planach jest promowanie firmy na pojedynczym wydarzeniu np. targach należy oszacować ile będzie ludzi na tych targach i ilu z nich będzie rozmawiało z przedstawicielami twojej firmy. Pamiętaj też, że w czasie targów, niektórzy będą chcieli otrzymać kilka sztuk gadżetów np. dla kolegi z pracy, który nie dotarł na targi, ale jest zainteresowany usługami twojej firmy. Wniosek: jeżeli gadżety będą rozdawane wyłącznie na danym targu, bądź zdarzeniu branżowym, nie należy przesadzać z nadmierną ilością zamawianych gadżetów.

 

    • Jeżeli jednak planujesz stałą kampanię reklamową i np. każdy Klient, który zamówi u Ciebie produkty za powyżej 2 000 zł, ma otrzymywać pendriva reklamowego, to także należy oszacować popyt (np. prognozując liczbę Klientów, którzy spełnią w danym czasie warunek otrzymania prezentu). Z drugiej strony śmiało można zamówić znaczną ilość takich gadżetów, ponieważ po pierwsze im więcej ich zamówisz tym koszt jednostkowy za nie będzie mniejszy. Po drugie w czasie stałej kampanii reklamowej, prędzej czy później te gadżety i tak się rozejdą. Po trzecie, raczej niedopuszczalna z punktu widzenia wizerunkowego jest sytuacja, kiedy to Klient po spełnieniu warunków nie otrzyma prezentu, z powodu braku w dostawach. Po czwarte taki gadżet z powodzeniem może być użytkowany także przez np. pracowników firmy.

 

    • Najprościej jest w przypadku gadżetów okolicznościowych, wręczanych wyjątkowym klientom np. z okazji jubileuszu firmy. W tym przypadku wystarczające jest zliczenie liczby kluczowych Kontrahentów, którzy mają otrzymać upominek. Do wyliczonej liczby należy dodać kilka sztuk na wypadek, gdyby doszło do uszkodzenia danego gadżetu.

 

Pamiętaj, aby w tym wszystkich zachować rozsądek. Gadżety reklamowe to tylko małe upominki, polepszające twój wizerunek w oczach twoich kontrahentów. Jednak, z drugiej strony, są także częścią twojego biznesu. Zamawiając je, minimalizuj więc koszty i maksymalizuj korzyści!

Dopasuj się do potrzeb kontrahentów

Nawet kupując gadżet reklamowy, należy zrobić wszystko, by dopasować się do potrzeb obdarowanych osób. Przykładowo na rynku znaleźć można producentów elektroniki reklamowej, u których zamówisz bardzo sprecyzowany typ pendrive z logo (np. kilkaset modelów pendrive i mini pendrive, z różną pojemnością oraz różnym wyglądem, od tradycyjnego designu, aż po skórzany pendrive).