Reklama dźwignią handlu, czyli dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe

Duże i prężnie rozwijające się firmy dobrze wiedzą, że jednym z kluczy do sukcesu jest przywiązanie Klienta do marki i sprawienie, że będzie ona budzić w nim pozytywne, ciepłe skojarzenia. Upominki, nawet skromne, to sposób na zbudowanie z klientami długotrwałych więzi.

Forma gadżetu odpowiedzią na jego funkcje

Właściciele firm, którzy postanowią zainwestować w gadżety reklamowe, przed podjęciem decyzji, na jaką formę postawią, powinni zastanowić się, jaki efekt chcą osiągnąć, tj. czy gadżety mają zwiększyć sprzedaż firmy, czy też przyczynić się zbudowania świadomości marki wśród potencjalnych lub stałych klientów. Warto zauważyć, że reklamowe upominki niedostosowane do preferencji grupy docelowej mają większe szanse trafić szybko do śmietnika, niż realnie przełożyć się na korzyści dla marki.

Warto postawić na jakość

Nieprzemyślane gadżety, w formie mało atrakcyjnych breloczków, czy też długopisów z ledwo widocznym tuszem, mogą okazać się mało intratną inwestycją. Przed zleceniem większej partii reklamowych upominków, warto odpowiedzieć sobie na pytanie – czy i my, jako potencjalni Klienci, ucieszylibyśmy się z takiego upominku i czy byśmy z niego korzystali. Naturalnie znacznie lepszy efekt przyniesie obdarowanie klienta praktycznym pendrivem reklamowym niż brzydką zawieszką do kluczy.

Czy to rzeczywiście taki duży wydatek?

To nieprawda, że na dobrej jakości gadżety reklamowe trzeba wydać majątek. Firmy oferujące produkcję reklamowych gadżetów, proponują zazwyczaj stawki uzależnione od liczby zamówienia. Gdy zdecydujemy się na dużą partię na potrzeby reklamowe, otrzymamy preferencyjną stawkę za sztukę.

Taki rodzaj promocji, może przynieść bardzo zadowalające rezultaty. Żywotność reklamy na facebooku trwa maksymalnie kilka dni, ulotki najwyżej kilkanaście minut, a np. pendrive z nadukiem, powiedzmy w formie logo, będzie poprzypominać właścicielowi o marce za każdym razem, kiedy z niego skorzysta.

Opowieść o produkcie

Wykorzystując powierzchnię reklamową na praktycznych gadżetach, można zaprezentować produkt i opowiedzieć o nim, mając pewność, że komunikat, prędzej czy później, trafi do odbiorcy. Ponadto formę gadżetu można powiązać z branżą reprezentowaną przez daną firmę. Firmy zajmujące się produkcją żywności, często obdarowują klientów puszkami do przechowywania artykułów spożywczych, a brandy technologiczne inwestują w reklamowe pamięci USB. Niemniej jednak, tanie pendrivy są tak popularne, praktyczne i jednocześnie uniwersalne, że świetnie radzą sobie z promocją wszelkiego rodzaju usług i produktów.

Liczy się kreatywność

Choć inwestycja w reklamowe upominki, zazwyczaj okazuje się bardzo korzystna, warto zrezygnować ze sztampowych rozwiązań, a postawić na kreatywność. Konkurencja nie śpi, trzeba więc zadbać o to, by wyróżnić się z gąszczu ofert, którymi każdego dnia zalewani są klienci. Ciekawie zaprojektowany gadżet z pewnością bardziej przykuje ich uwagę niż oklepany ołówek z grawerem z reklamowym pustym sloganem.

Pendrivowe gadżety

Jeszcze nie tak dawno pendrive posiadali tylko nieliczni szczęśliwcy – zazwyczaj osoby, które zawsze na bieżąco były ze wszystkim nowinkami technologicznymi. Dzisiaj pendrivy są tanie, więc może sobie na nie pozwolić każdy. Co więcej, producenci prześcigają się w wymyślaniu coraz to ciekawszych projektów. Oto kilka hitów ostatnich lat.

Pendrive biżuteryjny

Pendrivy ostatnich lat to nie tylko małe urządzenia o prostej formie. Obecnie do produkcji pendrivów wykorzystuje się przeróżne materiały. Coraz częściej powstają projekty przypominające prawdziwą biżuterią. Produkuje się nawet modele, które pełnią taką funkcję w rzeczywistości. Sztuczne perły, imitacje złota, srebra i diamentów oraz kryształy swarovskiego produkowane ze szkła ołowiowego to tworzywa wykorzystywane do produkcji modeli pendrivów specjalnie dla pań. Istnieją firmy, które wykonują na zamówienie dodatkowe elementy z grawerem. Kiedy nie mamy pomysłu na prezent dla koleżanki, taki model pendrive sprawdzi się doskonale.

Pendrive długopis

By ułatwić pracę szkoleniowcom i wszystkim pracownikom biurowym, opracowano modele pendriva w formie długopisu, który łączy w sobie aż trzy funkcje – pamięci USB, wskaźnika laserowego oraz narzędzia do pisania. Mając taki model, można pracować nad nawet długimi tekstami, bez obaw, że zaraz wyczerpie się tusz. Taki gadżet przyda się z pewnością podczas każdej prezentacji.

Pendrive opaska

Dzisiejszy pendrive reklamowy przybiera mnóstwo form – jedną z nich jest praktyczna silikonowa opaska na rękę. Taki model sprawdza się przede wszystkim na różnego rodzaju eventach, np. targach. Bardzo często produkuje się tego typu pendrivy z nadrukiem firmowym, np. z logo, ponieważ umożliwiają dobrze widoczną prezentację marki. Firmy zajmujące się produkcją gadżetów reklamowych wykonują pendrivy opaski we wszystkich kolorach pantone.

Pendrive w duchu eko

Producenci pendrivów udowadniają po raz kolejny, że naturalne drewno jest niezwykle uniwersalnym surowcem. Powstają modele pamięci USB wykonane z tego organicznego materiału. Bardzo często wykorzystuje się je na potrzeby reklamowe – w drewnie bowiem w łatwy sposób można wytłaczać loga i slogany firmowe. Firmy decydujące się na pendrivy drewniane powinny mieć na uwadze, że grawer może mieć kolor nieco odbiegające od tego, który został pierwotnie wybrany. Drewno jest bowiem materiałem niejednolitym, przez który przechodzą słoje i zacienienia. Niezależnie od trudności z uzyskaniem idealnie odzwierciedlonej barwy, względem tej zleconej przez Klienta, pendrivy drewniane cieszą się dużą popularnością – szczególnie wśród zwolenników naturalnych tworzyw. Nic dziwnego, skoro często wykonuje się je z materiałów z recyklingu.

Pendrive na zamówienie

Jeśli żadna z propozycji gotowych pendrivów nie do końca sprostała oczekiwaniom Klienta, a na potrzeby firmy potrzebuje nie jednego, ani dwóch sztuk, lecz znacznie większej liczby, może skorzystać z oferty indywidualnych pendrivów na zamówienie. Forma takiego pendriva będzie wtedy zależeć całkowicie od jego wyobraźni.

Pendrivy na zamówienie wykonuje się przy użyciu specjalnie przygotowanej matrycy. Najczęściej stosowanym tworzywem jest silikon, PVC oraz gatunki twardej gumy. Niemniej jednak bardzo często firmy produkujące gadżety reklamowe umożliwiają Klientom wybór również innego rodzaju tworzywa.

Praktyczne gadżety w postaci pendrivów produkuje się w przeróżnych formach, dzięki czemu każdy może znaleźć model idealnie dopasowany do gustu i potrzeb. Ulubiony pendrive bowiem to nie tylko urządzenie o idealnych parametrach, ale również ozdoba dopasowana do indywidualnego stylu właściciela.