Gadżet reklamowy jako najlepsza promocja firmy

Gadżet to idealny sposób na klienta.

Natura człowieka mówi o tym, że jak dostaniemy prezent to chcemy dać na niego odpowiedź i odwdzięczyć się. Dlatego często obdarowany potencjalny klient zostaje fanem naszej marki. Taka osoba śledzi ruchy firmy, wybiera właśnie tej marki produkty… Raz zdobyty klient pozostanie długo z marką jeżeli dostał gadżet, który powinien być idealnym upominkiem reklamowym.

upominek reklamowy

gadżet jako najlepszy sposób na promocję firmy

Pytania i odpowiedzi dotyczącej reklamy dla firm poprzez upominki reklamowe:

Jak powinien wyglądać gadżet reklamowy?

Wrażenia to podstawa.

Taki gift powinien być: efektowny – ma od razu robić tak zwane WOW! Chodzi o to, że jak potencjalny odbiorca tylko zobaczy go będzie chciał zrobić wszystko aby go otrzymać. Te pierwsze wrażenie, te kilka pierwszych sekund ma pokazać, że go chcesz.

Prezent właśnie taki powinien być.

  • efektywny – dobrze aby gadżet nie był tylko gadżetem, ale również jego działanie przynosiło jakiś efekt; przykład: power bank (naładowana bateria w telefonie).
  • funkcjonalny – dobrze aby taki prezent miał kilka funkcji, przykład smycz z pendrive’em ten produkt marketingowy daje użytkownikowi możliwość noszenia na smyczy przykładowo kluczy lub identyfikatora oraz pamięci usb na którą może wgrać dane firmowe; funkcja smyczy i nośnika danych.
  • modny – czyli taki jak chcą mieć inni, przykładem dobrym był fidget spinner, wszyscy go chcieli posiadać.
  • potrzebny – taki gadżet upominkowy powinien być często używany przez klienta firmy czyli po prostu powinien non stop być potrzebny osobie; dzięki temu obdarowany używając często tego produktu również widzi logo firmowe jakie jest na tym artykule
  • trwały – dobrze aby gifty promujące firmę nie psuły się; czym dłużej będą działały tym dłużej reklama marki będzie w posiadaniu klienta; to przypomina o zakupie czy istnieniu marki tej która jest nadrukowana na gadżecie.
  • Dobra jakość gadżetu i przydatność to większa szansa na klienta.

  • Zapewne jak czytasz te powyższe przymiotniki zaczynasz sobie zdawać sprawę, że gadżet promujący Twoją firmę nie może być zwykłą tandetą, która zostanie wyrzucona po chwili do śmieci, co gorsze nawet może być po niego niechętnie wyciągana ręka, bo w oczach ludzi jest traktowany jako śmieć, który tylko zajmuje miejsce w torbie czy w kieszeni. Teraz wiesz że upominek ma być taki jaki byś sam chciał dostać czyli który jest porządny, będziesz go używać, a nawet chwalić się w nim w swoim środowisku. W dwudziestym pierwszym wieku takie cechy gadżetu ma elektronika, ona jest modna, pożądana i używana przez społeczeństwo, dlatego polecamy zastanowić się czy twoim upominkiem firmowym nie powinien być jakiś gadżet z działu elektroniki reklamowej.

Kiedy podarować upominki reklamowe?

Najlepiej w czasie jakiegoś wydarzenia, najlepiej aby w tym dniu nasz przyszły klient poczuł się wyróżniony przez nas otrzymując prezent, dobrze aby przekaz był publiczny i efektowny. Pokazując innym, że nasza marka jest super i obdarowuje swoich klientów darmowymi prezentami. Takim wydarzeniem mogą być targi na których prezentujesz się i taki gift jeszcze bardziej umocni Twój wizerunek.

Jak już wybrałeś dobry gadżet reklamowy i chcesz aby on nie był tylko reklamą, ale również podnosił zysk bezpośrednio z Twojej sprzedaży możesz go po prostu dorzucać do usługi czy produktu jako na przykład opcja limitowana i za większe pieniądze sprzedawać produkty z gadżetem reklamowym. Często tak robią przykładowo czasopisma, gazety, prasa, które dorzucając jakiś nietuzinkowy gadżet podnoszą cenę za produkt: ~zamiast kosztu 2,90 zł robią cenę 12,90 zł

Dobrym pomysłem jest również obdarowanie pracowników gadżetami firmy. Może być to okazja typu święta, ważne wydarzenie firmowe jak rocznica powstania firmy, za osiągnięcia pracownika, motywacja do osiągnięcia celu i tak dalej. Pracownik poczuje się bardziej doceniony i przynależny do marki firmy.

Takie podarunki dobrze aby były również w walizce przedstawiciela handlowego. W przypadku wizyty handlowca u Twojego klienta dobrym zwyczajem jest coś zostawić klientowi i obdarować go gadżetem z logo czy innym napisem reklamującym firmę, produkt czy usługę.

Jak powinniśmy przygotować się do zamówienia gadżetu reklamowego?

Budżet na gadżet reklamowy.

Przede wszystkim powinniśmy mieć ustalony budżet. Zakup dobrych tego typu produktów nie zawsze jest tani. Określ do jakiej ceny jednostkowej możesz wydać na klienta. Klienci tak zwani VIP czy premium wydadzą u nas więcej niż tak zwani zwykli klienci hurtowi, można dla nich przygotować droższe gadżety. Takich klientów jest mniej w branży więc nakład sztuk z nadrukiem będzie mniejszy, co może równoważyć się z tym że koszt przygotowalni nadruku może być wliczony. To podniesie cenę znakowania. W takich przypadkach dobrym pomysłem jest wybór podarunków wykonanych z takich materiałów gdzie możliwy jest grawer laserowy. Często taki sposób znakowania nie wymaga dodatkowych kosztów jak matryca itp. Taki sposób może okazać się sporo tańszy, a jednocześnie jest to trwałe znakowanie. To też wygląda prestiżowo. Jedynym minusem może okazać się, że grawer laserowy jest wykonywany w jednym kolorze (monochromatycznie). Kolor graweru jest zależny od koloru podłoża materiału obudowy gadżetu.

Projekt i grafika.

Oczywiście trzeba mieć przygotowane firmowe logo lub grafikę która ma być nadrukowana czy wygrawerowana na produkcie. Nie chodzi mi tylko o pomysł, wygląd nadruku, ale również o plik w jakim jest zapisany. Najlepiej aby taka grafika była w tak zwanych krzywych czyli wektorach. W zależności z jakim programem współpracuje kontrahent plik może być zapisany w formacie ai, cdr czy pdf. Ważne aby były to wektory. Dobrze aby logo było opisane w palecie kolorów, przy nadruku poprzez tampodruk lub sitodruk preferowana jest paleta pantone.

Czas, termin wykonania upominków reklamowych.

Do zakupu tej formy reklamy powinieneś przygotować się wcześniej. Czym więcej czasu dasz dostawcy tym jest większa szansa, że wykonanie produktu nie tylko będzie solidne, ale również i tańsze. Często z dłuższym terminem realizacji producenci upominków dają większy wybór modeli gadżetów. Importerzy w ofercie posiadają ponad kilkaset modeli. Jest to możliwe, ale z terminem conajmniej 2 tygodni. Przy tym dłuższym terminie jest możliwość dużej personalizacji. Można wybrać dowolny kolor nawet z palety pantone. Dostawcy umożliwiają dowolny kształt gadżetu według indywidualnego projektu klienta. Jednak to wiąże się z czekaniem. Producenci gadżetów w naszym ojczystym kraju mają raczej mniejszy wybór modeli bliżej kilkudziesięciu. Ceny również mogą być dobre ale personalizacja zazwyczaj jest o wiele mniejsza niż w przypadku towarów importowanych z Azji. Producent czy hurtownik ma niepowtarzalny plus – termin realizacji. Polscy producenci gadżetów potrafią już tego samego dnia wyprodukować i nadrukować Tobie upominek dla firmy.

Jakiego dostawcę gadżetu reklamowego wybrać?

Dostawca powinien przede wszystkim być solidny i terminowy. Oferowany produkt powinien być nie tylko tani w porównaniu z innymi dostawcami, ale również dobrze wykonany. Nadruk wytrzymały a obudowa np. elektroniki dobrze spasowana.

Podsumowanie gadżetu reklamowego dla firmy.

Upominek ma być idealnie dopasowany pod Twojego klienta. Budżet na wydatek zakupu gadżetów reklamowanych proporcjonalnie dopasowany pod danego klienta w branży w której działa firma. Wybór dostawcy nie tylko poprzez kryterium ceny. Współpraca z dostawcą sporo wcześniej zaplanowana przed przekazywaniem odbiorcom upominku. Dobrze aby prezent był z kategorii elektroniki reklamowej lub jakieś innej która jest na topie w owym czasie tworzonej kampanii. Upominki reklamowe to nie tylko reklama to przywiązanie klienta do firmy.

Po więcej informacji zapraszamy do korespondencji z MemoRabbit

MemoRabbit to producent i importer upominków reklamowych specjalizujący się w gadżetach elektronicznych.